Kako razviti novu zdravu naviku?

Kako razviti novu zdravu naviku?

Koliko puta ste rekli sebi - ovo je nov početak i od sutra ću početi da živim na bolji način? Stvaranje novih i zdravih navika nije ni malo lak posao, pre svega zahteva da to zaista želite, a potom i da se „bacite” na posao kako bi ste postigli ono što ste zamislili.

 

Možda ste i čuli kako je potrebno 21 dan kako biste usvojili novu naviku, ali teža stvar je da se ona zapravo i održi duži vremenski period. Zato je bitno da znate kako tačno da radite na stvaranju novih navika, kako bi one bile usvojene za ceo život, a ne na kratak period. Prilikom uspostavljanja novih navika treba da se naoružate strpljenjem i upornošću, a takođe je bitno da ne očekujete odmah velike promene ili rezultate, za to je potrebno vreme i istrajnost.

 

Za početak napišite navike koje biste želeli da usvojite, na primer - Želim da izbacim prekomerni unos šećera iz ishrane. Ukoliko je baš ovo navika koju želite da razvijete, a volite da grickate, imamo predlog za vas - Wellness No Sugar barovi bez dodatnih šećera. Počnite od par navika, nemojte počinjati sa previše odjednom.

 

Nakon što ispišete navike koje želite da usvojite, zapitajte se zašto želite baš tu naviku kao i šta vam je sve potrebno kako biste je i usvojili, te napišite i to. Ono što napišete će zapravo biti vaš motivator, tako da dobro razmislite šta vam donosi ta nova navika.

 

Pošto ste postavili osnovu, vreme je da se pređe i na samo sticanje navike. Krenite od manjih ciljeva i koraka koje ćete ispunjavati na dnevnom nivou i ne zaboravite da za svaki ispunjen cilj nagradite sebe. To će vas dodatno motivisati i podstaći da nastavite da radite na sebi.

 

Na putu ka sticanju novih navika, ne dozvolite da vam misli odlutaju u pogrešnom smeru i da krenete da sumnjate u sebe i svoje sposobnosti, već se fokusirajte na ono kakvi želite da postanete kao i na stvari koje ste zapisali na samom početku kao motivatore.



Za kraj, vodite evidenciju kako napredujete i takođe vam može pomoći da upisujete i kako ste se osećali svakog dana, ili na nedeljnom nivou, dok usvajate nove rutine. Kasnije vam može biti korisno kada se odlučite da usvojite još neke navike, tako što ćete u napred znati kako put ka tome izgleda i kakve su vaše emocije bile, te ćete biti spremniji i otporniji na izazove koji budu nailazili.