Sve prednosti čia semenki

Sve prednosti čia semenki

U poslednje vreme čija semenke se značajno koriste u svakodnevnoj ishrani i svi govore o tome da ih je potrebno uvrstiti u dnevni meni. Ali šta su zapravo čija semenke i koja je njihova uloga i značaj za naš organizam?

 

U pitanju su semenke koje vode poreklo iz biljke koja je vrsta mente. Jako su značajne za ceo organizam, jer deluju hidrirajuće, a prvenstveno za ubrzavanje metabolizma i mršavljenje, kao i za regulisanje rada creva i poboljšanje varenja. Pomoću njih smanjenje telesne težine se odvija tako da ne štete zdravlju, s obzirom na to da sadrže sve neophodne vitamine, a uz to i hranljive sastojke.

 

Čija semenke u sebi sadrže masti, proteine, određenu količinu antioksidanasa, obogaćene su omega-3 masnim kiselinama kao i linoleinskom kiselinom, a takođe sadrže vitamine i minerale. Imajući u vidu da sadrže veliku količinu kalcijuma, odličan su izbor za zdravlje kose, noktiju, kao i kostiju.

 

Pošto su semenke neutralnog ukusa, mogu da se koriste u gotovo svakom jelu, od supe do deserta. Preporučeni dnevni unos je 3 do 4 supene kašike, u gramima je to za muškarce 38g, dok je za žene nešto malo manje - oko 25g. Trenutno je najpopularniji čia puding i može se pronaći dosta različitih recepata.

 

Neophodno je da se semenke potope pre upotrebe ostave u vodi, jer se tako naduju i dobiju veću veličinu nego originalne, i na taj način stvaraju osećaj sitosti u želucu. Ukoliko ih koristite za puding možete ih potopiti u mleko ili jogurt. Mogu se koristiti i kao samlevene, ako ih dodajete jelima za koja želite da sačuvaju originalan ukus.